Misiunea și viziunea noastră

Viziunea grădiniței:


În gradinița noastră , fiecare copil se va dezvolta emoțional, fizic, social și intelectual, prin activități ludice individualizate, care vor stimula autonomia, creativitatea, curiozitatea, sensibilitatea, aptitudinile fizice și artistice specifice prescolarității în scopul integrării sociale și profesionale viitoare. 

Misiunea grădiniței:


Întreg personalul va contribui la îmbogăţirea capacităţii preşcolarului de a stabili şi menţine interacţiuni cu adulţi şi copii, la îmbogăţirea capacităţii de a-şi percepe şi exprima emoţiile, de a înţelege şi răspunde emoţiilor celorlalţi, precum şi dezvoltarea conceptului de sine.Personalul grădiniţei va asigura dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii copilului, în funcţie de ritmul propriu şi de trebuinţele sale, sprijinind formarea autonomă şi creativă a acestuia.

Cadrele didactice vor crea condiţii pentru descoperirea şi construirea de către fiecare copil a propriei identităţi şi formarea unei imagini de sine pozitive sprijinindu-l şi încurajându-l în acest demers.

Cadrele didactice vor sprijini copilul preşcolar în dobândirea de cunoştinţe, capacităţi şi atitudini necesare activităţii viitoare în şcoală, precum şi vieţii sale ulterioare în societate.

Întreg personalul va avea în vedere evoluţia specific individuală a fiecărui copil şi va oferi sprijin educaţional dar şi uman, în fiecare etapă a dezvoltării sale.

Procesul de învăţare va fi unul lejer, în care copilul învaţă o serie de lucruri noi, stabilindu-şi singur sau, uneori, împreună cu educatoarea atât subiectul învăţării cât şi limita.

Directorul va răspunde de abordarea situaţiilor didactice de către educatoare, în mod flexibil şi creativ, evitarea rutinei şi acţionarea în direcţia transformării învăţământului bazat pe informaţie şi reproducerea ei într-un învăţământ global, integrat şi creativ, care are la bază educaţia.

Întreg colectivul grădiniței contribuie la crearea unui mediu educațional care să asigure fiecărui copil indiferent de mediul social din care provine și de particularitățile sale (inclusiv copii cu cerințe educaționale speciale) îmbogățirea imaginației și dezvoltarea sensibilității în vederea stabilirii unei relații optime a eu-lui cu mediul exterior. Unitatea noastră dorește să dezvolte un învățământ incluziv.

Integrarea individuală a copilului cu nevoi speciale în grupa obişnuită persupune următoarele implicaţii:

  • Cadrele didactice vor realiza activități care să vizeze stimularea performanței fiecărui copil în acord cu capacitățile fizice, intelectuale și emoționale, astfel încât, fiecărui copil, să i se ofere posibilitatea descoperirii aptitudinilor individuale proprii.
  • copilul rămâne în familie, beneficiind de sprijin moral-afectiv necondiţionat;
  • adaptarea programelor şi a resurselor organizatorice şi procedurale la nevoile sale;
  • invaţă în grupe omogene;
  • creşte motivaţia pentru învăţare, fiindcă este stimulat de mediul competiţional şi de performanţele colegilor valizi;
  • scade nivelul de izolare al copilului cu deficienţă şi creşte nivelul de contact cu copiii obişnuiţi, sporind nivelul de socializare;
  • copiii valizi, ca urmare a contactului cu copiii cu nevoi speciale, îi vor înţelege, îi vor accepta şi îşi vor forma chiar atitudini de protejare a acestora în grupurile obişnuite.


Pentru mai multe informații, completați formularul de mai jos: